Lempivaatteeni -kampanja käynnistyi jälleen

Tekstiiliteollisuus on maailman toiseksi saastuttavin teollisuuden ala öljyn jälkeen. Suomessa heitetään pois arviolta yli 70 miljoonaa kiloa tekstiilijätettä vuosittain, eli 13 kiloa jokaista suomalaista kohden.

Tammikuussa 2019 käynnistynyt #Lempivaatteeni-kampanja kannustaa suomalaisia käyttämään vaatteitaan pidempään.

Kampanjassa suomalaisia herätellään ymmärtämään vaateteollisuuden ympäristövaikutuksia sekä arvostamaan vaatetta, pitämään siitä huolta ja käyttämään sitä, vaikka se ei olisi enää juuri sen sesongin pikamuodin mukaista.

Aiheesta kirjoitti: https://eetti.fi/toiminta/teemat/lempivaatteeni-kampanja/

Jaa artikkeli
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google

Tilaa uutiskirjeemme!